دانشگاه كودكان در تهرانپارس
معرفي مهدكودك / موسسهدانشگاه كودك يكي از ويژه ترين محيط هاي آموزش و پرورش كودكان در تهرانپارس است، براي كسب اطلاعات توضيحاتي در قيمت زير آورده شده است.
يكي از اهداف اصلي دانشگاه كودك، آموزش و پرورش كودكاني شاد و خوشحال است، براي رساندن كودكان به اين مقصد بايد مسيري هموار براي آن ها فراهم كرد. يافتن مسير از طريق استعداديابي و هموار كردن مسير با شناسايي و درمان اختلال هاي كودكان صورت مي پذيرد.
استعداديابي كودكان و پرورش هوش هاي چندگانه كودكان
شناسايي استعدادهاي نهفته، توانايي هاي منحصر بفرد و هوش برتر كودكان مي تواند بر آينده شغلي و اجتماعي تاثير گذار باشد. حتما ديده ايد كه برخي هوش كلامي قدرتمندي دارند و گروهي نيز با داشتن استعداد نهفته در موسيقي مي توانند آثار شگرفي را بر جاي بگذارند.
بنابراين مسير شغلي تمامي كودكان يكسان نيست و بايد آموزش متناسب با موهبت هاي دروني، علاقمندي و استعداد صورت گيرد، مطمئناً بازدهي دوچنداني نيز به همراه دارد.
استعداديابي اصولي همچون نقشه راهي مي تواند به رمزگشايي از نقاط قوت و ضعف كودكان كمك كند علاوه بر آنكه مسيري را براي تقويت توانمندي صورت مي دهد.
پس از مطرح شدن نظريه هوش هاي چندگانه در سال ۱۹۸۳ توسط گاردنر مشخص گرديد كه تمامي افراد، توانمندي هاي يكساني ندارند و بايد پذيرفت كه حداقل يك هوش برتر در هر شخص، وجود داشته كه در صورت تقويت ميتواند نتايج شگرفي را به همراه داشته باشد.
آلبرت انيشتين نيز معتقد بود كه تمامي افراد نابغه هستند اما اگر يك ماهي را بر اساس توانايي در بالا رفتن از درخت، قضاوت كنيد، در تمامي زندگي خود فكر ميكند كه احمق است.
شناسايي استعداد ها نه تنها دستيابي به اهداف را با چالش كمتري همراه مي كند بلكه پشت سر گذاشتن مراحل مختلف دستيابي نيز با انگيزه دوچنداني همراه خواهد بود.
در عوام اصطلاحي به نام، نابغه زياد به گوش مي رسد كه معمولاً افرادي را با استعداد هاي برجسته در زمينههاي هنري به ويژه شعر و موسيقي، معرفي ميكند. در گذشته اين گروه متمايز از ساير كودكان در نظر گرفته ميشدند.
حال با شناخت بهتر نظريه هوش هاي چندگانه ميتوان انتظار داشت، خانوادهها نيز براي شناخت توانمندي ذاتي فرزندشان گامي درست بر دارند. اصلي ترين هوش هاي چندگانه شامل:
هوش بصري فضايي
هوش كلامي زباني
هوش منطقي رياضي
هوش جنبشي حركتي
هوش موسيقيايي
هوش درون فردي
هوش ميان فردي
هوش طبيعت گرا
تمامي افراد با هوش هاي چندگانه، متولد مي شوند و بايد پذيرفت سطوح مختلفي از توانمندي وجود دارد. به نظر ميرسد حداقل يك و يا تعداد كمي از اين هوش ها در سطح بالاتري قرار دارند اما در صورت پرورش آنها مي توان نتايج شگفت آوري را شاهد بود.
داشتن استعداد تنها شرط موفقيت نيست در صورت عدم پرورش، نميتوان ارزشي براي آن، قائل شد. در نظريه هوش هاي چندگانه، بيان مي شود كه قدرت ذاتي هر فرد، متفاوت است كه براي كسب مهارت با چالش كمتري مواجه خواهد شد. به طور مثال برخي استعداد ويژهاي در زبان و موسيقي دارند اما گروهي ممكن است توانمندي ذاتي آنها در هوش بين فردي باشد.
استعداديابي اصولي كمك مي كند نه تنها بتوان به شاخصههايي دروني دست يافت بلكه با كمكي مسير درست، نقاط قوت ارتقا يابد و مانع هدر رفت استعدادهاي ذاتي شد.
علاقمندي و استعداد، اگر در يك سو باشند، كودك هرگز با مشاهده موانع تسليم نمي شود و آگاهانه بر آنها غلبه مي كند. در واقع استعداديابي را بايد مسيري توصيف كرد كه نيروي عظيمي به كودك مي دهد تا هوشمندانه براي تصاحب اهداف و توانمندي خود تلاش كند، مطمئناً نتايج آن برجسته خواهند بود.
نحوه انجام استعداديابي در دانشگاه كودكان
حال كه با اهميت استعداديابي بهتر آشنا شده ايد، درك ميكنيد كه همچون نقشه راهي ميتواند آينده شغلي و اجتماعي كودكان را بهتر ترسيم كند. خوشبختانه در دانشگاه كودكان، جديدترين متد ها استفاده مي شوند تا فرزندان شما بتوانند در آفرينش توانمندي هاي ذاتي، موفق ظاهر شوند.
بازي هاي از پيش طراحي شده بر اساس هوش هاي چندگانه ميتواند شور و شوق را حفظ كند تا بدون آموزش مستقيم و در محيطي غني از ايده هاي جذاب، به رمزگشايي نقاط ضعف و قدرت كودكان نيز بيانجامد .
مربيان در جايگاه پشتيبان، قدم به قدم كودكان را همراهي ميكنند تا بدون بي نظمي و آشفتگي سرمايهگذاري بر موهبت هاي دروني و استعداد را ممكن كنند. مطمئنا فضاي خشك آموزشي نميتواند تاثيرگذار باشد علاوه بر آنكه لذت واضح را نيز كاهش ميدهد كه مي تواند همكاري كودك را به صفر برساند.
مربيان دوره ديده كه سابقه دانش و تجربه بالايي دارند، براي ارزيابي دقيق، تمامي رفتارهاي كودك را در زمان اجراي بازي هاي مختلف به ثبت مي رسانند علاوه بر آنكه جهت روشن سازي مهارت حرفه اي، دسته بندي در هوش هاي چندگانه صورت ميگيرد.
جمع بندي: استعداديابي را مي توان ابزاري تاثيرگذار ترسيم كرد كه با سرمايه گذاري اصولي، سرنخهايي از توانمندي و هوش برتر كودكان را صورت ميدهد كه مي توان پيشرفت قابل ملاحظهاي را به دليل تسهيل و اصلاح مسير آموزشي انتظار داشت. در نهايت به لمس احساس خوشبختي ميانجامد.
درمان اختلال در كودكان
شدايد و سختي هاي مسير آموزش، گاه به دليل درگيري با اختلالات ذاتي دو چندان مي شوند. بسياري از اين مشكلات در اثر توارث ايجاد مي شوند كه ميتواند نه تنها موانعي را براي درك كودكان از ماهيت خود و ارتباطات صورت دهد بلكه بن بست هاي آموزشي را نيز تحميل كند.
به طور مثال كودكي را تصور كنيد كه با داشتن استعداد چشمگير در موسيقي ميتواند تبديل به يكي از نخبگان هنر شود اما درگيري با اختلال عدم تمركز دغدغه هايي را تحميل كرده است. مطمئناً يادگيري الفباي موسيقي، چندان ساده نخواهد بود علاوه بر آن كه كسب دانش در اين هنر را نيز تحت تأثير قرار ميدهد.
حال بهتر درك مي كنيد كه اگرچه استعداد يابي مي تواند سكوي پرتابي براي خلق توانمندي هاي متفاوت باشد تا سرانجام احساس خوشبختي و شادكامي نيز به دست آيد اما درگيري با اختلالات مختلف، ميتواند دست انداز هايي را در اين جاده بي انتها تحميل كند كه در نهايت فرد، سرخورده و معلول كسب دانش را رها كند.
شناسايي اختلال و انتخاب راهكار درماني موثر مي تواند دريچه اي را براي كودكان باز كند كه در فراگيري دانش و خلق نتايج با مشكلات كمتري مواجه شوند.
كادر آموزشي دانشگاه كودكان با تسلط بر زير و بمي چنين مشكلاتي همواره جزئيات رفتاري را ثبت و ضبط كرده و به اطلاع خانم محسن زاده و امير نيكويي مي رسانند كه با داشتن كوله باري از تجربه و دانش، همراه با خانواده ها براي رهايي از مشكلات جلسات درماني مدون و منسجمي را صورت مي دهند.
سخن موسس و مدير مهد كودك
شوق و انگيزه آموختن در دانشگاه كودكان، همواره به عنوان يك اصل مهم پيگيري ميشود تا تمامي افراد بتوانند جايگاه ارزندهاي را در زندگي اجتماعي و شغلي تصاحب كنند. تمامي كادر آموزشي به خوبي از تاثير شناسايي استعداد در سنين طلايي كودكي و پيش دبستاني آگاه هستند و از عناصر تكنولوژي و ايده هاي خلاقانه استفاده مي كنند تا نه تنها بازدهي بالاتري را شاهد بود، بلكه بتوانند مسئوليت خود را به بهترين نحو انجام دهند، بي جهت نيست كه مي توان انتظار كسب مهارت هاي مختلف همراه با رضايت و حس شادي را نيز داشت.
آموزش مفاهيم از نقطه صفر اگرچه دستيابي به نتايج را ممكن ميكند اما زماني مي توان تجربه لذت بخشي را انتظار داشت كه حس رضايت و خوشحالي نيز باشد. تيم دانشگاه كودكان همواره آموزش كامل و بي نقصي را ارائه ميكند تا در مسير كسب رشد و پرورش مهارت تجربه لذت بخش نيز وجود داشته باشد.
حضور روان شناسان و مربيان دوره ديده در تيم متخصص دانشگاه كودكان، مي تواند نشان از كيفيت آموزش باشد. در ادامه به چند مورد از خدمات اشاره شده است:
استفاده از آموزشات نوين و خلاقانه مبتني بر يادگيري كودكان
استعداديابي و پرورش توانمندي كودكان
تخصصي ترين مركز آموزشي شرق تهران
كسب دانش و مهارت در محيط دلپذير
رمزگشايي از استعدادها و توانمندي هاي شخصيتي كودكان همراه با روانشناسان خبره
پذيرش گروه سني ۳ تا ۶ سال
حضور در جلسات مشاوره و روانشناسي كودكان
امكان حضور در كارگاه هاي تخصصي روانشناسي براي خانواده ها و كودكان
امكان حضور در كارگاه هاي نجاري، تخليه خشم و حل مسئله براي گروه كودك
حضور در كارگاه هاي تاثير گذار مادر و كودك
استعداديابي تنها جنبه تجملاتي ندارد بلكه ميتواند دوران طلايي كودكي را به عنوان سكوي پرتابي جهت كسب توانمندي در آينده شغلي و اجتماعي، ترسيم كند، بي جهت نيست كه در اين مجموعه، پرورش ذهن و ايجاد زيرساختهاي آموزشي، بهبود توجه و تمركز، ارتقاي مهارتهاي فني و آموزشي، يادگيري غيرمستقيم و انتقال اطلاعات و ثبت مفاهيم به صورت اصولي در ذهن ناخودآگاه كودكان پيگيري مي شود.
نام مديرسيما محسن زاده موسس، سپيده امير نكويي مدير
براي كسب اطلاعات بيشتر درباره دانشگاه كودكان در تهرانپارس لطفا اينجا كليك كنيد
برچسب: بهترين مهدكودك بلوار فرحزادي، ليست بهترين مهدكودك ها در قلهك، ليست بهترين مهدكودك ها در سيدخندان، ليست بهترين مهدكودك ها در دروس، مهدكودك ها در هفت حوض، علم و صنعت، مهدكودك در ظفر شريعتي، مهدكودك در اقدسيه و حصار بوعلي، مهدكودك در الهيه، بهترين مهدكودك شيخ بهايي،بهترين مهدكودك هاي دو زبانه شهرك غرب،
ادامه مطلب