گل مهد گل مهد .

گل مهد

دانشگاه كودكان در تهرانپارس

معرفي مهدكودك / موسسهدانشگاه كودك يكي از ويژه ترين محيط هاي آموزش و پرورش كودكان در تهرانپارس است، براي كسب اطلاعات توضيحاتي در قيمت زير آورده شده است.

يكي از اهداف اصلي دانشگاه كودك، آموزش و پرورش كودكاني شاد و خوشحال است، براي رساندن كودكان به اين مقصد بايد مسيري هموار براي آن ها فراهم كرد. يافتن مسير از طريق استعداديابي و هموار كردن مسير با شناسايي و درمان اختلال هاي كودكان صورت مي پذيرد.

استعداديابي كودكان و پرورش هوش هاي چندگانه كودكان
شناسايي استعدادهاي نهفته، توانايي هاي منحصر بفرد و هوش برتر كودكان مي تواند بر آينده شغلي و اجتماعي تاثير گذار باشد. حتما ديده ايد كه برخي هوش كلامي قدرتمندي دارند و گروهي نيز با داشتن استعداد نهفته در موسيقي مي توانند آثار شگرفي را بر جاي بگذارند.

بنابراين مسير شغلي تمامي كودكان يكسان نيست و بايد آموزش متناسب با موهبت هاي دروني، علاقمندي و استعداد صورت گيرد، مطمئناً بازدهي دوچنداني نيز به همراه دارد.

استعداديابي اصولي همچون نقشه راهي مي تواند به رمزگشايي از نقاط قوت و ضعف كودكان كمك كند علاوه بر آنكه مسيري را براي تقويت توانمندي صورت مي دهد.

پس از مطرح شدن نظريه هوش هاي چندگانه در سال ۱۹۸۳ توسط گاردنر مشخص گرديد كه تمامي افراد، توانمندي هاي يكساني ندارند و بايد پذيرفت كه حداقل يك هوش برتر در هر شخص، وجود داشته كه در صورت تقويت مي‌تواند نتايج شگرفي را به همراه داشته باشد.

آلبرت انيشتين نيز معتقد بود كه تمامي افراد نابغه هستند اما اگر يك ماهي را بر اساس توانايي در بالا رفتن از درخت، قضاوت كنيد، در تمامي زندگي خود فكر مي‌كند كه احمق است.

شناسايي استعداد ها نه تنها دستيابي به اهداف را با چالش كمتري همراه مي كند بلكه پشت سر گذاشتن مراحل مختلف دستيابي نيز با انگيزه دوچنداني همراه خواهد بود.

در عوام اصطلاحي به نام، نابغه زياد به گوش مي رسد كه معمولاً افرادي را با استعداد هاي برجسته در زمينه‌هاي هنري به ويژه شعر و موسيقي، معرفي ميكند. در گذشته اين گروه متمايز از ساير كودكان در نظر گرفته مي‌شدند.

حال با شناخت بهتر نظريه هوش هاي چندگانه مي‌توان انتظار داشت، خانواده‌ها نيز براي شناخت توانمندي ذاتي فرزندشان گامي درست بر دارند. اصلي ترين هوش هاي چندگانه شامل:

هوش بصري فضايي
هوش كلامي زباني
هوش منطقي رياضي
هوش جنبشي حركتي
هوش موسيقيايي
هوش درون فردي
هوش ميان فردي
هوش طبيعت گرا
تمامي افراد با هوش هاي چندگانه، متولد مي شوند و بايد پذيرفت سطوح مختلفي از توانمندي وجود دارد. به نظر مي‌رسد حداقل يك و يا تعداد كمي از اين هوش ها در سطح بالاتري قرار دارند اما در صورت پرورش آنها مي توان نتايج شگفت آوري را شاهد بود.

داشتن استعداد تنها شرط موفقيت نيست در صورت عدم پرورش، نميتوان ارزشي براي آن، قائل شد. در نظريه هوش هاي چندگانه، بيان مي شود كه قدرت ذاتي هر فرد، متفاوت است كه براي كسب مهارت با چالش كمتري مواجه خواهد شد. به طور مثال برخي استعداد ويژه‌اي در زبان و موسيقي دارند اما گروهي ممكن است توانمندي ذاتي آنها در هوش بين فردي باشد.

استعداديابي اصولي كمك مي كند نه تنها بتوان به شاخصه‌هايي دروني دست يافت بلكه با كمكي مسير درست، نقاط قوت ارتقا يابد و مانع هدر رفت استعدادهاي ذاتي شد.

علاقمندي و استعداد، اگر در يك سو باشند، كودك هرگز با مشاهده موانع تسليم نمي شود و آگاهانه بر آنها غلبه مي كند. در واقع استعداديابي را بايد مسيري توصيف كرد كه نيروي عظيمي به كودك مي دهد تا هوشمندانه براي تصاحب اهداف و توانمندي خود تلاش كند، مطمئناً نتايج آن برجسته خواهند بود.

نحوه انجام استعداديابي در دانشگاه كودكان
حال كه با اهميت استعداديابي بهتر آشنا شده ايد، درك ميكنيد كه همچون نقشه راهي ميتواند آينده شغلي و اجتماعي كودكان را بهتر ترسيم كند. خوشبختانه در دانشگاه كودكان، جديدترين متد ها استفاده مي شوند تا فرزندان شما بتوانند در آفرينش توانمندي هاي ذاتي، موفق ظاهر شوند. 

بازي هاي از پيش طراحي شده بر اساس هوش هاي چندگانه ميتواند شور و شوق را حفظ كند تا بدون آموزش مستقيم و در محيطي غني از ايده هاي جذاب، به رمزگشايي نقاط ضعف و قدرت كودكان نيز بي‌انجامد .

مربيان در جايگاه پشتيبان، قدم به قدم كودكان را همراهي مي‌كنند تا بدون بي نظمي و آشفتگي سرمايه‌گذاري بر موهبت هاي دروني و استعداد را ممكن كنند. مطمئنا فضاي خشك آموزشي نمي‌تواند تاثيرگذار باشد علاوه بر آنكه لذت واضح را نيز كاهش مي‌دهد كه مي تواند همكاري كودك را به صفر برساند.

مربيان دوره ديده كه سابقه دانش و تجربه بالايي دارند، براي ارزيابي دقيق، تمامي رفتارهاي كودك را در زمان اجراي بازي هاي مختلف به ثبت مي رسانند علاوه بر آنكه جهت روشن سازي مهارت حرفه اي، دسته بندي در هوش هاي چندگانه صورت ميگيرد.

جمع بندي: استعداديابي را مي توان ابزاري تاثيرگذار ترسيم كرد كه با سرمايه گذاري اصولي، سرنخ‌هايي از توانمندي و هوش برتر كودكان را صورت مي‌دهد كه مي توان پيشرفت قابل ملاحظه‌اي را به دليل تسهيل و اصلاح مسير آموزشي انتظار داشت. در نهايت به لمس احساس خوشبختي مي‌انجامد.

درمان اختلال در كودكان
شدايد و سختي هاي مسير آموزش، گاه به دليل درگيري با اختلالات ذاتي دو چندان مي شوند. بسياري از اين مشكلات در اثر توارث ايجاد مي شوند كه ميتواند نه تنها موانعي را براي درك كودكان از ماهيت خود و ارتباطات صورت دهد بلكه بن بست هاي آموزشي را نيز تحميل كند.

به طور مثال كودكي را تصور كنيد كه با داشتن استعداد چشمگير در موسيقي مي‌تواند تبديل به يكي از نخبگان هنر شود اما درگيري با اختلال عدم تمركز دغدغه هايي را تحميل كرده است. مطمئناً يادگيري الفباي موسيقي، چندان ساده نخواهد بود علاوه بر آن كه كسب دانش در اين هنر را نيز تحت تأثير قرار مي‌دهد.

حال بهتر درك مي كنيد كه اگرچه استعداد يابي مي تواند سكوي پرتابي براي خلق توانمندي هاي متفاوت باشد تا سرانجام احساس خوشبختي و شادكامي نيز به دست آيد اما درگيري با اختلالات مختلف، مي‌تواند دست انداز هايي را در اين جاده بي انتها تحميل كند كه در نهايت فرد، سرخورده و معلول كسب دانش را رها كند.

شناسايي اختلال و انتخاب راهكار درماني موثر مي تواند دريچه اي را براي كودكان باز كند كه در فراگيري دانش و خلق نتايج با مشكلات كمتري مواجه شوند.

كادر آموزشي دانشگاه كودكان با تسلط بر زير و بمي چنين مشكلاتي همواره جزئيات رفتاري را ثبت و ضبط كرده و به اطلاع خانم محسن زاده و امير نيكويي مي رسانند كه با داشتن كوله باري از تجربه و دانش، همراه با خانواده ها براي رهايي از مشكلات جلسات درماني مدون و منسجمي را صورت مي دهند.

سخن موسس و مدير مهد كودك
شوق و انگيزه آموختن در دانشگاه كودكان، همواره به عنوان يك اصل مهم پيگيري مي‌شود تا تمامي افراد بتوانند جايگاه ارزنده‌اي را در زندگي اجتماعي و شغلي تصاحب كنند. تمامي كادر آموزشي به خوبي از تاثير شناسايي استعداد در سنين طلايي كودكي و پيش دبستاني آگاه هستند و از عناصر تكنولوژي و ايده هاي خلاقانه استفاده مي كنند تا نه تنها بازدهي بالاتري را شاهد بود، بلكه بتوانند مسئوليت خود را به بهترين نحو انجام دهند، بي جهت نيست كه مي توان انتظار كسب مهارت هاي مختلف همراه با رضايت و حس شادي را نيز داشت.

آموزش مفاهيم از نقطه صفر اگرچه دستيابي به نتايج را ممكن مي‌كند اما زماني مي توان تجربه لذت بخشي را انتظار داشت كه حس رضايت و خوشحالي نيز باشد. تيم دانشگاه كودكان همواره آموزش كامل و بي نقصي را ارائه مي‌كند تا در مسير كسب رشد و پرورش مهارت تجربه لذت بخش نيز وجود داشته باشد.

حضور روان شناسان و مربيان دوره ديده در تيم متخصص دانشگاه كودكان، مي تواند نشان از كيفيت آموزش باشد. در ادامه به چند مورد از خدمات اشاره شده است:

استفاده از آموزشات نوين و خلاقانه مبتني بر يادگيري كودكان
استعداديابي و پرورش توانمندي كودكان
تخصصي ترين مركز آموزشي شرق تهران
كسب دانش و مهارت در محيط دلپذير
رمزگشايي از استعدادها و توانمندي هاي شخصيتي كودكان همراه با روانشناسان خبره
پذيرش گروه سني ۳ تا ۶ سال
حضور در جلسات مشاوره و روانشناسي كودكان
امكان حضور در كارگاه هاي تخصصي روانشناسي براي خانواده ها و كودكان
امكان حضور در كارگاه هاي نجاري، تخليه خشم و حل مسئله براي گروه كودك
حضور در كارگاه هاي تاثير گذار مادر و كودك
استعداديابي تنها جنبه تجملاتي ندارد بلكه مي‌تواند دوران طلايي كودكي را به عنوان سكوي پرتابي جهت كسب توانمندي در آينده شغلي و اجتماعي، ترسيم كند، بي جهت نيست كه در اين مجموعه، پرورش ذهن و ايجاد زيرساخت‌هاي آموزشي، بهبود توجه و تمركز، ارتقاي مهارتهاي فني و آموزشي، يادگيري غيرمستقيم و انتقال اطلاعات و ثبت مفاهيم به صورت اصولي در ذهن ناخودآگاه كودكان پيگيري مي شود.
نام مديرسيما محسن زاده موسس، سپيده امير نكويي مدير
 

براي كسب اطلاعات بيشتر درباره دانشگاه كودكان در تهرانپارس لطفا اينجا كليك كنيد


برچسب: بهترين مهدكودك بلوار فرحزادي، ليست بهترين مهدكودك ها در قلهك، ليست بهترين مهدكودك ها در سيدخندان، ليست بهترين مهدكودك ها در دروس، مهدكودك ها در هفت حوض، علم و صنعت، مهدكودك در ظفر شريعتي، مهدكودك در اقدسيه و حصار بوعلي، مهدكودك در الهيه، بهترين مهدكودك شيخ بهايي،بهترين مهدكودك هاي دو زبانه شهرك غرب،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ دى ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۳۸:۲۸ توسط:معصومه موضوع: نظرات (0)

مهدكودك آرين در خيابان پيروزي، نيروي هوايي

معرفي مهدكودك / موسسهاگر به دنبال مهدكودك مناسب در حوالي شرق تهران، خيابان پيروزي يا نيروي هوايي هستين، توجه ويژه اي به مهدكودك آرين داشته باشيد. خانم ايمان نژاد مديريت اين مجموعه كارشناس ارشد روان شناسي و همچنين داراي مدرك بين المللي مونته سوري كودكان هستند. از آنجايي كه ايشان برگزار كننده كارگاه هاي تخصصي فرزند پروري، تربيت كودك خلاق و با عزت نفس هستند، فضاي مهدكودك بسيار متفاوت تر از مهدكودك هاي ديگري كه فقط از كودكان نگه داري مي كنند هست.

يكي از فلسفه هاي تاسيس مهدكودك آرين، تاكيد بر سلامت روحي و رواني كودكان و خانواده هاي آن هاست، رويكرد ايشان كودك محور است بدين صورت كه كودك در محيطي غني از آموزش قرار گرفته، در فعاليت هاي مشخص شده به دلخواه خود حركت مي كند و در عين حال مربي نقش تسهيل گر و كمك كننده دارد به هيچ عنوان در مقام مداخله گر حضور پيدا نمي كند.

در اين مركز كلاس ها بصورت از پيش برنامه ريزي شده اجرا مي شوند، كلاس هايي مانند سفالگري، نقاشي، رباتيك، چرتكه، هوش و خلاقيت، افزايش دهنده هوش حركتي و تعاملي كودكان و ... اجرا مي شوند.

در اين مهدكودك كارگاه هايي مبني بر مونته سوري مانند آشپز كوچولو، پرستار كوچولو، دانشمند كوچك و ... برگزار مي شود كه باعث افزايش مهارت و هوش كودكان است.

اما از جذاب ترين كلاس هاي اين مهدكودك مي توان به كلاس Messy Play اشاره كرد، كلاسي كه در آن كودكان فارغ از بايد و نبايدهاي خانواده، در اين كلاس ها احساس راحتي و اختيار عمل براي انجام هركار غير خطرناكي دارند. كودكان در اين كلاس ها هيجانات خود (خشم، شادي، غم، و ... ) را تخليه مي كنند.

مديريت مهدكودك آرين
خانم ايمان نژاد همانطوري كه گفته بود داراي مدرك كارشناسي ارشد روانشناسي و مدرك بين المللي مونته سوري، عضو انجمن نظام روانشناسي ايران، مدرس دوره هاي روانشناسي، برگزار كننده كارگاه هاي فرزند پروري، تربيت كودك خلاق و ... هستند.
نام مديرخانم ايمان نژاد
ساعت كاريشنبه تا چهارشنبه از ۰۷:۰۰ تا ۱۷:۰۰
 

براي كسب اطلاعات بيشتر درباره مهدكودك آرين در خيابان پيروزي، نيروي هوايي لطفا اينجا كليك كنيد


برچسب: بهترين مهدكودك بلوار فرحزادي، بهترين مهدكودك هاي ميدان پاستور، بهترين مهدكودك هاي ميدان هروي، بهترين مهدكودك هاي ميدان تجريش، ليست بهترين مهدكودك ها در قلهك، ليست بهترين مهدكودك ها در سيدخندان، ليست بهترين مهدكودك ها در دروس، مهدكودك ها در هفت حوض، علم و صنعت، مهدكودك در ظفر شريعتي، مهدكودك در اقدسيه و حصار بوعلي، مهدكودك در الهيه، بهترين مهدكودك شيخ بهايي،بهترين مهدكودك هاي دو زبانه شهرك غرب،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ دى ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۳۶:۳۴ توسط:معصومه موضوع: نظرات (0)

مهدكودك فرزندان آفتاب در دروس

معرفي مهدكودك / موسسهمراكز مهد كودك متعددي در شهرهاي مختلف داير هستند اما برخي از والدين، ممكن است تنها گزينه هاي گرانقيمت را انتخاب كنند اما هميشه شهريه بيشتر و شهرت بالاتر نمي تواند تضمين كننده كيفيت خدمات باشد. بايد اطلاعات درستي درباره شيوه هاي آموزشي كسب نمود تا مطمئن شد كودك مي تواند در محيطي شاد و پر انرژي حضور يابد و آموزش ببيند.

مهد كودك استاندارد، براي خانواده هاي مختلف تعريف متفاوتي دارد. به طور مثال برخي تنها روش تدريس را به عنوان يك معيار برمي‌گزينند اما گروهي نسبت به صلاحيت مربيان مراكز، حساسيت دارند. البته نبايد تاثير محيط كلاس و آموزش را فراموش كرد. عده‌اي نيز غذاي كودك را به ويژه در شرايط خاص كرونايي به دقت رصد مي كنند تا سلامت فرزندشان را عاملي تهديد نكند.

اگر شما نيز مايليد براي انتخاب مهد كودك، معيارهاي اصولي را بدانيد در ادامه به چند مورد اشاره شده است كه مي تواند به شما در اين زمينه كمك كند.

در اينجا اطلاعات شاخصي درباره مهد كودك فرزندان آفتاب درج شده است. در آينده نزديك نيز جزئيات بيشتري را منتشر خواهيم كرد. اگر نياز داريد كه اطلاعات تكميلي نسبت به اين مركز آموزشي شاخص داشته باشيد، مطالعه ادامه متن مي تواند به شما كمك كند.

قبل از آنكه به تفصيل درباره مركز فرزندان آفتاب اشاره‌اي داشته باشيم، بد نيست كه با روند استعداديابي و الزام پرورش استعداد كودكان نيز آشنا شويد.

رمزگشايي از موهبت هاي دروني كودكان ميتواند از طريق مختلف صورت گيرد تا ضمن تجربه اوقات لذت بخش، شرايطي همراه با آرامش و آسودگي را نيز تجربه كنند. مطمئنا هر شخصي در موقعيت هاي شغلي خاصي مي تواند پيشرفت سريعتري را شاهد باشد علاوه بر آنكه تمايلات و علايق شخصي نيز شناسايي مي‌شوند.

كادر آموزشي زبده اين مركز نيز از مدرن ترين شيوه هاي آموزشي همچون امليو رجيو، مونته سوري، والدورف، هاي اسكوپ و … بهره مي گيرند تا با رويكردي متناسب با سن، فرصت هاي ويژه شناسايي شوند، در سايه آن ديگر مهارت هاي كاربردي همچون مهارت هاي شناختي، حركتي، اجتماعي، فردي، دستي و حسي نيز ارتقا يابند.

آموزش و استعداديابي
شايد برخي رسالت محيط هاي آموزشي قبل از دبستان همچون مهد كودك و پيش دبستاني را تنها به منزله تفريح و آشنايي با مفاهيم اوليه بدانند اما روانشناسان و متخصصين علوم تربيتي از تاثير شگرف اين مرحله بر رشد و ارتقاي توانمندي ها خبر مي دهند به نحوي كه نميتوان منكر تاثير شگرف آن در بخش آموزش زبان مادري، رياضيات و مهارت هاي هوشي_هنري شد.

اگر مي خواهيد فرزندتان، آينده اي درخشان داشته باشند، مي بايست علاقمندي آنها را رديابي كنيد و حمايت نيز صورت گيرد. مطمئنا خانواده ها نمي توانند تشخيص دهند كه علايق فردي كودك كدامند و در چه زمينه اي، استعداد فوق العاده دارد.

براي لذت بردن از آموزش اصولي و داشتن آينده اي درخشان، مهد كودك مي تواند فرصتي ارزشمند باشد تا استعداديابي درست شكل گيرد و برنامه هاي تفريحي نيز دنبال شود.

مطمئنا هرگونه كم كاري در اين زمينه مي تواند تاخير در مراحل رشدي را منجر شود كه مهمترين نتيجه آن، عقب ماندگي است. آموزش غيرمستقيم با كمك كادر زبده و با تجربه كمك مي كند اطلاعات شفافي را دريافت نمود.

استعداديابي و پرورش خلاقيت
شناخت دقيق استعداد و توانمندي كودكان و تبيين برنامه آموزشي براي پرورش آنها مي تواند مسير شغلي را نيز با چالش‌هاي كمتري همراه كند تا كودكان نقاط ضعف و قوت خود را به درستي بشناسند و حتي مي توانند پيشرفت هاي سريع تري را شاهد باشند.

متاسفانه كم نيستند افرادي كه در دهه هاي آخر زندگي با علايق خود آشنا مي شوند كه تنها حسرتي جانكاه را به همراه دارد. برنامه آموزشي پرمحتوا كه مبتني بر توانمندي هاي ذاتي كودك باشد مي‌تواند در تمامي حوزه ها، عملكرد و نتايج شاياني را به همراه داشته باشد علاوه بر آنكه مشاركت فعال در فرصتهاي اجتماعي و شغلي نيز به درستي صورت مي گيرد.

تغذيه و بهداشت
مطمئناً در وهله نخست توجه به ايمني و سلامت جسمي و رواني كودكان اهميت دارد. مراكز آموزشي استاندارد اغلب براي كودكان برنامه اي ترتيب مي‌دهند كه به راحتي دست هاي خود را قبل و بعد از غذا و ميان وعده بشويند. همچنين فضاي توالت از نظر بهداشتي تميز باشد و غذاهاي سالمي را براي آنها ترتيب مي دهند.

لذت غذا خوردن براي كودكان انكارناپذير است اما بايد رژيم غذايي سالم و متعادلي براي نيازهاي روزمره كودك فراهم باشد. مراكز آموزشي معتبر اغلب بر اساس هرم غذايي، انواع گروه هاي غذايي را استفاده مي كنند. همچنين نسبت اصول بهداشتي نيز حساسيت ويژه‌اي دارند. بهتر است بهداشت كافي در اماكن مختلف مانند دستشويي، رختكن و كلاس هاي مختلف وجود داشته باشد.

اهميت آموزش
حال خانواده ها توجه بيشتري به آموزش اصولي و پرورش استعداد دارند و اميدوارند فرزندشان با كشف موهبت هاي دروني، بتواند مسير روشني را در آينده شاهد باشد. انتخاب مهد كودك مي تواند به عنوان يك شاهراه اصلي كمك كند.

بازي و سرگرمي
استانداردهاي آموزشي ميتوانند اطمينان خاطري براي رشد جسم و روح كودكان باشند، بنابراين مي‌بايست سطح تحصيلات مربيان و كيفيت آموزشي اين مراكز به خوبي رصد شود. معلمان وظيفه شناس، مسئوليت پذير و دلسوز براي يادگيري انتخابي شايسته هستند.

اگر بتوان در زمان انتخاب به نكات موثر دقت كرد مطمئناً نه تنها رشد كودك در محيطي معقول صورت مي گيرد بلكه مي توان اطمينان يافت كه امكانات و خدمات منحصر به فردي نيز وجود خواهد داشت.

كودك بايد در محيط مهد كودك آزادي عمل نسبي داشته باشد تا در شناخت علاقمندي ها، گام برداشت. اگر كودك با اسباب بازي ها مشغول فعاليت هاي بي هدف باشد نيز مي تواند مانع از كشف علاقه‌مندي شود.

مراكز آموزشي استاندارد تنها يك بازي و فعاليت ثابت را براي كودكان در نظر نمي‌گيرند بلكه بازي هايي همچون پازل، بلوك هاي ساختماني، موسيقي و غيره را در برنامه‌هاي آموزشي قرار ميدهند تا كودكان بتوانند تجربيات مرتبط با زندگي را نيز كسب كنند.

يادگيري اعداد، انجام كارهاي خدماتي، تماشاي دنياي حيوانات و ملاقات با گياهان جديد از سوي اغلب كودكان نيز با استقبال مواجه مي شود.

متاسفانه برخي از مراكز آموزشي نسبت به دكوراسيون كلاس درس نيز بي توجه هستند، در حالي كه بايد براي تاثيرگذاري بيشتر از كاردستي هاي كودكان و نقاشي هاي مختلف آنها نيز استفاده كرد.

از جمله اقدامات ساده اما تاثير گذار، تنظيم برنامه درسي و حضور در فضاي باز بوده كه مي تواند توجه و تمركز كودكان را افزايش دهد علاوه بر آنكه اشتياق حضور نيز دو چندان است.

بهداشت
مربيان و كارشناسان بهداشتي مراكز آموزشي بايد اهميت ويژه‌اي نسبت به نكات موثر داشته باشند تا خطري سلامت كودكان را تهديد نكند. مطمئنا تنها شيوه شستشوي صحيح قبل از غذا خوردن كافي نيست بلكه بايد نسبت به آموزش درست مسواك زدن بعد از هر وعده غذايي نيز دقت داشت كادر آموزشي نيز مي بايست براي نظافت دائمي و استحمام كودكان به ويژه حداقل دو بار در هفته، حساسيت داشته باشند.

استفاده از وسايل شخصي همچون حوله، مسواك و شانه نيز اهميت بسياري دارد. از ديگر موارد تاثير گذار بايد به تعويض لباس زير به صورت روزانه و نگهداري آنها دور از ساير البسه اشاره كرد علاوه بر آنكه حضور در ورزش هاي سبك و پياده روي و داشتن برنامه استراحت كافي مي‌تواند شور و نشاط كودكان را دوچندان كند علاوه بر آنكه اشتياق حضور در محيط آموزشي نيز بيشتر خواهد شد.
نام مدير: خانم محبوبي

براي كسب اطلاعات بيشتر درباره مهدكودك فرزندان آفتاب در دروس لطفا اينجا كليك كنيد


برچسب: بهترين مهدكودك بلوار فرحزادي، ليست بهترين مهدكودك ها در قلهك، ليست بهترين مهدكودك ها در سيدخندان، ليست بهترين مهدكودك ها در دروس، مهدكودك ها در هفت حوض، علم و صنعت، مهدكودك در ظفر شريعتي، مهدكودك در اقدسيه و حصار بوعلي، مهدكودك در الهيه، بهترين مهدكودك شيخ بهايي،بهترين مهدكودك هاي دو زبانه شهرك غرب،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ دى ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۳۴:۳۶ توسط:معصومه موضوع: نظرات (0)

مهدكودك كليد مهرباني در جردن

معرفي مهدكودك / موسسهتحصيلات و تجربه مرتبط مدير يك مهدكودك با حوزه كودك تضمين كننده محيط آموزشي و تعاملي ويژه اي است.

خانم ماريا باني شركا مدير مهدكودك كليد مهرباني داراي ليسانس روانشناسي كودكان استثنايي و بيش از ده سال فعاليت به عنوان مربي و سوپروايزر در مهدكودك هاي منطقه ۳ تهران است.

برخي مهدكودك ها در تهران مي خواهند با توصل به ناآگاهي خانواده ها از يك كودك زير ۷ سال، با حضور اجباري او سر كلاس هاي آموزش مستقيم، يك ابر دانشمند بسازند.

آن ها، خانواده ها را در يك مسابقه فرضي و ساختگي "كدام كودك دانشمند تر و رقابت پذير تر است" قرار مي دهند كه نتيجه اي جز آسيب به كودكان ندارد.

قابل تاكيد است كه فلسفه مهدكودك كليد مهرباني بر تفكرات انسان محور است و هدف اين مهدكودك چيزي جز خوشحالي كودكان نيست.

خانم ماريا باني شركا خوشحالي كودكان را در گرو ۲ نكته مي دانند و استراتژي تمام مهدكودك را بر اين دو پايه بنا كرده اند.

شناخت و درمان اختلال ها و مشكلات در كودكان
استعداديابي آنها
اختلال ها بصورت عمده يا ژنتيكي هستند يا محيطي، نه خانواده و نه كودك بصورت عامدانه اختياري در انتخاب آن ها ندارد.

اختلال ها مانند پستي بلندي هايي در مسير رشد كودك هستند كه باعث اصطكاك و كندي بيشتر كودك با پديده هاي اطراف مي شود.

براي مثال كودكي با استعداد تحصيلي كه به دلايل اختلال عدم تمركز نمي تواند نكات مهم را در كلاس درس دبستان يا راهنمايي يا دريافت نمي كند يا سرعت دريافت و پردازش كند تري نسبت به حالت عادي خود دارد.

اختلال ها متفاوت هستند برخي از آن ها در سنين بالاتر خودشان را بيشتر نشان مي دهند اما زمان درمان طلايي بسياري از اين اختلال ها زير ۷ سال يعني زمان حضورشان در مهدكودك است.

يكي از ويژه ترين اتفاقات در مهدكودك كليد مهرباني، شناسايي و درمان همين اختلالات به روش درست خود است.

مربيان با سال ها تجربه و آموزش در اين مسير هر نكته قابل تامل در كودكان را يادداشت مي كنند و با مديريت و مشاورين مهدكودك در ميان مي گذارند.

مشاورين و روانشناسان مجموعه نيز با كسب اطلاعات بيشتر از كودك و همراهي خانواده هاي عزيز تلاش مي كنند تا مسير حركت كودك به سمت آينده را با رفع اين اختلال ها هموار كنند.

قسمتي از اختلال ها كه با كاردرماني، قصه درماني در قالب كلاس ها درمان مي شوند در مهدكودك صورت مي پذيرند اما برخي ديگر از اين اختلال ها به مراكز مجهز و با تجربه اين حوزه ارجاع داده مي شوند.

تا بدين جا مسير حركت كودك هموار شده اما كودك بايد در كدام مسير قدم بردارد؟

براساس تئوري هوارد گاردنر هر انساني داراي ۸ هوش مختلف است كه يكي از اين هوش ها هوش برتر كودك است.

استعداديابي خود مبحث مفصلي هست اما در اين قسمت فقط به صورت تيتر وار به اين هوش ها اشاره مي كنيم..

هوش منطقي رياضي
هوش بصري فضايي
هوش زباني كلامي 
هوش جسمي حركتي
هوش موسيقايي
هوش درون فردي
هوش برون فردي
هوش طبيعت‌گرا
در مهدكودك كليد مهرباني كلاس هاي برنامه ريزي شده مدون، باعث شناخت دقيق مربيان از زواياي پيدا و پنهان استعداد كودكان است.

ذات استعداديابي آموزش از طريق بازي هاي منظم و برنامه ريزي شده، ثبت و ضبط بازخوردهاي كودكان است.

در مهدكودك كليد مهرباني قرار نيست هيچ كودكي جلوتر از سن خود آموزش ببيند. 

آموزش ها تمام بصورت غير مستقيم انجام مي گردند اجباري در انجام بازي ها نيست و كودك در حين بازي ها آموزش مي بينند.
نام مدير: ماريا باني شركا
سال تاسيس: ۱۳۸۸
گروه سني: از۲ الي ۶ سال
ساعت كاري: ۰۸:۰۰ صبح الي ۱۵:۰۰ بعدازظهر
 

براي كسب اطلاعات بيشتر درباره مهدكودك كليد مهرباني در جردن لطفا اينجا كليك كنيد


برچسب: بهترين مهدكودك بلوار فرحزادي، ليست بهترين مهدكودك ها در قلهك، ليست بهترين مهدكودك ها در سيدخندان، ليست بهترين مهدكودك ها در دروس، مهدكودك ها در هفت حوض، علم و صنعت، مهدكودك در ظفر شريعتي، مهدكودك در اقدسيه و حصار بوعلي، مهدكودك در الهيه، بهترين مهدكودك شيخ بهايي،بهترين مهدكودك هاي دو زبانه شهرك غرب،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ دى ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۴۹:۴۰ توسط:معصومه موضوع: نظرات (0)

مهدكودك باغ نيلوفر در جردن

معرفي مهدكودك / موسسهدر اين صفحه، سعي كرده ايم با اشتراك اطلاعاتي درباره مهد كودك باسابقه باغ نيلوفر، علت محبوبيت و كارنامه درخشان ۳۵ ساله را بهتر روشن كنيم.

در نگاه نخست مي توان وجود امكانات و تجهيزات شاخص را شاهد بود. كودكان مي توانند براي آموزش و كسب شخصيتي مستقل و پذيراي نقش اجتماعي از برنامه هاي آموزشي، فرهنگي و هنري در فضاي بزرگ كه ۳۰۰ متر بنا در هر طبقه (مجموعه ۹۰۰متر فضاي آموزشي) و حياط ۴۰۰متري (در مجموع ۱۳۰۰متر مساحت مجموعه آموزشي) بهره بگيرند.

محبوبيت مهد كودك باغ نيلوفر
حضور در مهد كودك به عنوان يك فرصت اجتماعي مي‌تواند تعاملات قدرتمندي را با همسن و سالان شكل دهد. متخصصان اين برهه زماني را شروع فصلي جديد و تاثيرگذار براي كودكان توصيف مي كنند كه مي تواند توانمندي و مهارت هاي شايسته را نيز كسب كنند. خانواده ها اغلب نگران هستند كه فرزندشان مي تواند با شرايط جديد وفق يابد يا خير؟ انتخاب مركز آموزشي منضبط و شايسته به كسب چنين فرصت هايي منجر مي شود. 

مهد كودك باغ نيلوفر با داشتن كادر آموزشي مجرب، اشكال گسترده اي از فعاليت هاي آموزشي را براي كودكان خردسال فراهم مي كند تا بتوانند ضمن داشتن اوقاتي خوش، بياموزند و سرگرم شوند و از نظر ما همكاري طولاني مدت با يك كادر آموزشي ثابت نشانگر حس مثبت ميان تيم مهدكودك است.

اجراي بازي هاي آموزشي متعدد، ارتباط برقرار كردن با جهان اطراف از طريق داستان، كلاس هاي هنر و موسيقي، ژيمناستيك و زبان خارجه نيز مي تواند در پرورش توانمندي هاي ذاتي كودكان بسيار تاثيرگذار باشد.

فضاي آموزشي استاندارد در اين مركز، شرايطي مهيا كرده است تا كودكان بتوانند به اسباب بازي هاي مختلفي دسترسي داشته باشند علاوه بر آن كه نظم و انضباط، استقلال و احترام به هم سن و سال را نيز بياموزند. 

مطمئنا در اين دوره زماني، برنامه خشك آموزشي نمي تواند بازدهي چنداني به همراه داشته باشد بنابراين انعطاف كلاس هاي آموزشي، يكي از اصول مهمي است كه كودكان بتوانند از ساعات حضور خود در مهدكودك، بهترين بهره را ببرند علاوه بر آن كه از نظر جسمي و روحي نيز دچار خستگي نشوند.

مهد كودك باغ نيلوفر با داشتن پرسنلي تحصيل كرده در درجه اول بر رشد فكري كودكان تمركز دارد تا كسب مهارت‌هاي مختلف را ممكن كند. در اين دوره طلايي مي‌توان انتظار رشد مهارت‌هاي زباني، فيزيكي، ارتقاء توانمندي تخيلي، خلاقيت و استقلال را داشت همچنين كودكان همكاري و تفكر مستقل را نيز ياد مي گيرند كه مي تواند سازگاري با اجتماع هاي بزرگتر از خانواده را ممكن كند.

آشنايي اوليه با مهدكودك باغ نيلوفر
حال خانواده‌ها به روشني مي دانند كيفيت آموزش و استعداديابي اصولي در مهدكودك مي‌تواند در كودكان تاثير شگرفي بر جاي بگذارد تا آينده اي روشن براي آن ها رقم بزند.

متدهاي آموزشي نويني در سن طلايي كودكي براي اكتشاف و داشتن اوقاتي خوش در كشور هاي مختلف استفاده مي‌شود بنابراين انتخاب مراكزي كه بتوانند در رشد و شكوفايي توانمندي كودكان موفق ظاهر شوند، اهميت بسياري دارد. 

حضور كادري مجرب و متخصص كه براي شناخت استعداد آموزش ديده اند و گروهي از متخصصان رفتار درمانگر، روان شناس و غيره مهم ارزيابي مي شود.

خدمات ارائه شده توسط اين مركز آموزشي مبتني بر احترام نسبت به فرديت هر كودك است. انعطاف بالايي در برنامه غذايي و استراحت در كنار آموزش اصولي وجود دارد.

حضور در مهد كودك نه تنها براي كودكان بلكه براي خانواده ها نيز دغدغه جدي محسوب مي‌شود و بايد با انتخاب مراكز استاندارد كمك كرد تا كودكان رشد كنند و آگاهي لازم نيز نسبت به نيازهاي خود و اطرافيان، كسب كنند.

كادر مجموعه مي دانند كه شناخت اصولي استعدادها و علايق دروني مي تواند بر آينده شغلي و اجتماعي نيز تاثير گذار باشد. بنابراين با تدوين برنامه اي جامع، توسعه اعتماد به نفس، كنجكاوي، خلاقيت و استقلال فكري نيز دور از انتظار نيست. اشتياق براي اكتشاف با آموزش اصولي و كسب مهارت هاي اجتماعي ممكن ميشود.

با گشت و گذار در فضاي اين مهدكودك مي توان نمره قابل قبولي نسبت به مساحت، طرح دكوراسيون و وجود تجهيزات و امكانات داد. كودكان علاوه بر آموزش اصولي مي توانند در زمان استراحت نيز آسودگي خيال داشته باشند. فضا براي رشد تمامي كودكان فراهم است علاوه بر آنكه ايمني و نظافت نيز به خوبي رعايت مي شود تا تهديدي، روحيه شكننده كودكان را تهديد نكند.

شيوع ويروس كرونا تنها نگراني هايي نسبت به بهداشت وسايل و محيط به همراه نداشته است بلكه روحيات كودكان را با چالش‌هاي بسياري مواجه كرده است به نحوي كه مشكلاتي مانند جمع گريزي، افسردگي، پرخاش هاي شخصيتي و ناتواني در برقراري ارتباط به عنوان موانعي كسب دانش را مختل كرده اند. شناخت و استفاده از راهكارهاي آموزشي غير مستقيم مي تواند به رهايي از اين آسيب ها كمك كند.

آشنايي با مجموعه باغ نيلوفر
حضور در فضاي آموزشي ناكارآمد مي تواند شناخت استعداد كودكان را مدفون كند علاوه بر آنكه شخصيتي گوشه گير نيز كسب كنند. كيفيت منحصربفرد و برگزاري كلاس هاي مختلف و وجود امكانات شاخص، كمك كرده است مهدكودك و پيش دبستاني ۳ زبانه باغ نيلوفر در اين ۳۵ سال فعاليت، رضايت خانواده هاي بسياري را جلب كند.

كيفيت آموزش بي ارتباط با مديريت قدرتمند خانم آمنه عزيزي و صاحب امتياز مركز خانم پروانه عزيزي نيست. كودكان علاوه بر يادگيري مهارت هاي مختلف، نياز دارند از نظر روحي نيز در فضاي شاد حضور داشته باشند كه اين دو خواهر مهربان توانستند مركزي منضبط و موفق با امكانات استاندارد فراهم كنند كه در زمينه بازي با موسيقي نيز شهرت يافتند.

تعاملات مستقيم اوليا و والدين موجب ارتباط نزديك تر و نظارت بر فعاليت ها و راه حل هاي آموزشي شده است، به نحوي كه از نظر امنيت و بهداشت نيز دغدغه اي، احساس نخواهد شد. همه روزه عكس، فيلم و كليپ هاي متعددي براي خانواده ها ارسال مي شود علاوه بر آنكه امكان بازديد در تمامي ساعات، فضايي مهيا كرده است كه به خوبي شعار "درهاي باز به روي والدين" را به تصوير ميكشد.

امكانات باغ نيلوفر
آموزش نسل جديد تنها با برگزاري كلاس‌هاي فوق‌برنامه متعدد ممكن مي‌شود كه بايد انتظارات و اولويت‌هاي كودكان را دسته بندي كرد، سپس از كادري مجرب براي واكاوي درست توانمندي‌ها بهره جست. مديريت دلسوز و مهربان باغ نيلوفر با فراهم كردن فضايي ۱۲۰۰ متري به خوبي براي آموزش درست، رشد و شكوفايي كودكان تلاش مي كنند.

امكانات كامل و مجهز به دوربين مداربسته، وسايل بازي در فضاي باز و داخل، اتاق شن بازي، فضاي آب بازي و امكانات آموزشي استاندارد ميتواند فعاليتهاي مفرحي را براي يادگيري غير مستقيم نيز صورت دهد.

كسب مهارت هاي آموزشي مختلف با چالش هاي مختلفي ممكن است، همراه باشد. ارتقاي نقاط قوت و پوشش نقاط ضعف تمامي كودكان به دليل نظارت مستقيم متخصصاني مانند روانشناس، روان درمانگر و بازي درمانگر به خوبي پيگيري مي شود.

برگزاري جلسات مشاوره اي براي والدين و كودكان علاوه بر اجراي كارگاه هاي مادر و كودك مي تواند تمامي وجوه رفتار كودكان را به نمايش بگذارد علاوه بر آنكه شكوفايي استعداد نيز ممكن ميشود.

تنوع گروه سني و نيازهاي مختلف كودكان در اين مركز آموزشي به خوبي پاسخ داده مي شود تا تمامي آنها بتوانند پيشرفت قابل قبولي را شاهد باشند علاوه بر آنكه از برنامه هاي سختگيرانه نيز در امان بمانند. پرورش مهارت هاي هنري، موسيقي و ورزشي در قالب كلاسهاي فوق برنامه با مربياني مجرب و مهربان پيگيري مي شود بي جهت نيست كه تمركز و شكوفايي هوش هاي نه گانه نيز صورت مي گيرد.

كيفيت آموزش با سخت گيري غير اصولي منافات دارد. در اين مركز نيز هرگونه خشونت و برخورد نامناسب نه تنها صورت نمي گيرد بلكه همواره در فضايي شاد كودكان شاهد اجراي برنامه‌هايي مانند عمو شهرام هستند.

همچنين تمامي جشن هاي ملي مانند نوروز، يلدا و ديگر مناسبت ها همچون جشن كلاه، جشن آب، جشن زنبور و … نيز برگزار مي شود.

كودكان در گروه سني ۶ ماه تا ۲ سال به عنوان شيرخوار مي‌توانند در اين مركز حضور داشته باشند علاوه بر آن كه دسته بندي هاي جزئي تري براي كودكان بزرگتر صورت گرفته است مانند:

گروه نوپا (۲-۳ سال)
گروه كودكستان (۳_۴ سال)
گروه پيش۱(۴_۵سال)
گروه پيش۲(۵_۶سال)
۶تا ۱۰سال در گروه after_school
پكيج هاي آموزشي
كودكان مختلف ممكن است از نظر روحيات، درونگرا و برونگرا و يا پر انرژي باشند بنابراين شيوه آموزش يكسان نيست. اين مركز حرفه اي نيز پكيج هاي آموزشي متنوعي را در نظر گرفته است كه از جمله مي بايست اجراي كلاس هاي ويژه نقاشي، سفال و خلاقيت را اشاره كرد علاوه بر آن كه علاقمندان به باله، اسكيت، شطرنج، چرتكه، رباتيك، بلز و فلوت و بازي هاي ورزشي نيز مي توانند شاهد اوقاتي خوش باشند.

حضور در مقطع پيش دبستاني براي كودكان برهه طلايي است. در اين مركز نيز با ارائه پكيج هاي ويژه تقويت مهارت ها و ارتقاي توانمندي هاي ذهني و هوشي، آمادگي لازم براي حضور در دبستان صورت مي گيرد كه در ادامه به جزئيات بيشتر اشاره شده است:

مهارت هاي نوشتاري در دفتر يك خط و شطرنجي: ارتقاء عضلات كوچك و بزرگ و بهبود عملكرد اعصاب ديداري و حركتي
آموزش زبان: پيش زمينه براي حضور در دبستان
يادگيري رياضي به روش imath: ابتكاري نوين براي ارتقاي هوش رياضي كودكان
فعاليت هاي واحد كار هفتگي جهت بهبود توانمندي اجتماعي كودكان در زمان دبستان
آزمايش و تحقيق گروهي، چنين فعاليتي مي تواند به بهبود توانمندي تحليلي و ارتقاي دانش منجر شود بي جهت نيست كه در كشورهاي برتر دنيا نيز چنين فعاليت هايي با استقبال مواجه شده اند.
كتاب تخصصي هوش و پرورش حواس پنجگانه
نجوم با اقتباس از شيوه هاي يادگيري پنج قدرت برتر دنيا در آموزش كودكان
جغرافي، الهام گرفته از شيوه هاي يادگيري پنج قدرت برتر دنيا براي آموزش كودكان
مهارت هاي زندگي، الهام گرفته از شيوه هاي آموزشي ۵ قدرت برتر دنيا در يادگيري كودكان
ادبيات و فرهنگ شامل برنامه هاي متنوع جهت شناخت بهتر بزرگان ايران، ضرب المثل ها و فرهنگ هاي مختلف دنيا است كه در قالب قصه هاي جذاب صورت مي گيرد.
نام مدير: خانم عزيزي
سال تاسيس۱۳۹۴
مجوز: بهزيستي
كاركنان: مربيان مجرب با مدارك تخصصي
گروه سني: ۶ ماهه تا ۶ ساله
ساعت كاري: ۰۷:۰۰ صبح الي ۱۷:۰۰ غروب
 

براي كسب اطلاعات بيشتر درباره مهدكودك باغ نيلوفر در جردن لطفا اينجا كليك كنيد


برچسب: بهترين مهدكودك بلوار فرحزادي، ليست بهترين مهدكودك ها در قلهك، ليست بهترين مهدكودك ها در سيدخندان، ليست بهترين مهدكودك ها در دروس، مهدكودك ها در هفت حوض، علم و صنعت، مهدكودك در ظفر شريعتي، مهدكودك در اقدسيه و حصار بوعلي، مهدكودك در الهيه، بهترين مهدكودك شيخ بهايي،بهترين مهدكودك هاي دو زبانه شهرك غرب،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ دى ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۴۸:۱۳ توسط:معصومه موضوع: نظرات (0)

مهدكودك، كودكستان موفق در قلهك

معرفي مهدكودك / موسسهمهدكودك، كودكستان موفق در قلهك با سرلوحه قرار دادن احترام به حقوق كودك و همكاري با مشاور تمام وقت و مربيان متخصص فضايي غني را فراهم آورده تا كودكان بتوانند تمام آموزه هاي خود را در بستر زندگي و تجربه فرا گيرند.حق انتخاب كودكان در واحد قلهك محترم شمرده ميشود و اجبار در فعاليت ها و برنامه ها وجود ندارد ، اما از آنجايي كه در تمام فعاليت ها و برنامه هاي مهد هدفي اعم از آموزشي، توانمندي فردي، اجتماعي،رشدي،شناختي و ... وجود دارد در صورت انتخاب كودك در عدم مشاركت در آن فعاليت ،آن فعاليت بخصوص در قالبي متفاوت تكرار ميشود.

اين واحد در بهمن ماه ۱۴۰۱ با مديريت خانم پانيذ خانه داني ،كارشناس ارشد روانشناسي،در فضايي ۴۵۰ متري با حياط روباز ۳۰۰ متري كه در قسمت پشتي مهد به صورت محصور و امن واقع شده ، داراي ۸ كلاس ،آشپزخانه ،سالن غذا خوري، سرويس بهداشتي مخصوص كودكان شروع بكار كرد. هدف اين مجموعه پرورش كودكاني شاد، توانمند وآگاه است كه احساسات خود را ميشناسند و بر اساس آن نياز هاي خود را فراهم ميكنند ، توانمند هستند و اعتماد به نفس بالايي دارند ، با همسن و سالان خود مشاركت ميكنند و همدلي را مي آموزند.

هدف هاي آموزشي در واحد قلهك در ابتداي هر ماه با نشستي كه همراه با مديريت ، مشاور و مربيان تخصصي است، تبيين ميشوند و در انتهاي هر ماه گزارش فردي كيفي هر كودك، كه توسط مشاور مجموعه، مربي اصلي و مربيان تخصصي تهيه شده اند خدمت خانواده ارائه ميشود.

جذب كودكان در واحد قلهك به صورت كاملا منعطف ميباشد و براي هر كودك با تناسب به خلقيات و علايق و شرايط كودك برنامه ايي متفاوت براي جذب اجرا ميشود .شرح كلي براي دوره جذب به اين صورت است كه مادر و فرزند به صورت اجمالي از محيط مهد بازديد ميكنند ،همچنين مادر با توجه به خلقيات و شرايط كودك روزهاي ابتدايي را در مهد ميماند و از غذاي مهد نيز امتحان ميكند ، كودك نيز با همراهي مشاور مهد، دوره جذبي كه مخصوص خود كودك طراحي شده است را طي ميكند.

 برنامه مهد به صورتي تهيه شده است كه در طول هفته روزهاي به خصوصي به جشن هاي كوچك و بزرگ اختصاص داده شده است . اين جشن ها شامل جشن هاي مخصوص كودكان،جشن هاي تولد،برگزاري نمايش هاي آييني،جشن هاي فارغ التحصيلي كودكان ،و.... ميباشد.

علاوه بر آموزش هاي مخصوص هر گروه سني كه شامل مهارت هاي فردي،مهارت هاي اجتماعي،مفاهيم علوم، مفاهيم رياضي و... ميباشد ، ماهانه پروژه هايي نيز انتخاب ميشوند تا كودكان با آن موضوع به خصوص بر اساس توانمندي هاي گروه سني خود آشنا شوند.

صبحانه، دو ميان وعده و نهار بر روي پكيج ثبت نامي مهد ميباشد و كلاس هاي زبان، ريتم و موسيقي، يوگا، مولتي اسپرت،نمايش خلاق،باله،اسكيت و... از كلاس هاي فوق برنامه اين واحد ميباشند، كه هم روي پكيج اين كلاس ها بر اساس هر گروه سني وجود دارند و هم به صورت كلاس مافوق برنامه مهد و به صورت تخصصي قابل ثبت نام ميباشند. آموزش زبان انگليسي در واحد قلهك همه روزه انجام ميشود و به صورت مكالمه محور در قالب بازي، شعر و فعاليت ها برگزار ميشود.

پذيرش كودكان در واحد قلهك از ساعت ۶:۳۰ الي ۱۶ ميباشد و در صورت تقاضاي خانواده تا ساعت ۱۷ نگهداري از فرزندان دلبنتدتان انجام ميشود.

در واحد قلهك ساعت خواب و تماشاي كارتون در برنامه وجود ندارد اما يك اتاق استراحت تعبيه شده است كه شامل تعدادي تخت خواب كودكان است . كودك در صورت درخواست والدين و يا در صورت احساس نياز، از اين اتاق با همراهي كمك مربي و استفاده از روتختي و روبالشتي مخصوص خود، كه والدين در مهد گذاشته اند استفاده ميكند.

كودكان در واحد قلهك به صورت روتين دست هاي خود را قبل از هر وعده غذايي شسشتشو ميكنند ، كلاس ها ، محيط داخلي مهد ، آشپزخانه و سالن غذايي به صورت روزانه نظافت ميشوند و سرويس هاي بهداشتي نيز ۲ يا ۳ بار در روز شستشو و ضدعفوني ميشوند. وسايل مهد مانند اسباب بازي ها ، تاتامي ها و... به صورت هفتگي شسشتشو و ضدعفوني ميشوند.

در صورتي كه يك كودك در مهد نشانه هايي از بيماري را داشته باشد تا زمان رسيدن والدين خود، از كودكان ديگر به همراه كمك مربي جدا ميشود .

كلاس هاي واحد قلهك بزرگ هستند و ظرفيت ۱۵ الي ۲۰ نوآموز را دارند ، اما با توجه به سياست هاي كلي واحد قلهك مبني بر شناخت فردي هر كودك و شناسايي نياز هاي كودكان، هر كلاس نهايتا ۱۰ نوآموز بيشتر نخواهد داشت.

واحد قلهك فقط در تعطيلات رسمي كه در تقويم هستند تعطيل خواهد بود و در تعطيلات روزانه مانند آلودگي هوا،گرما، سرما و ... كه توسط دولت اعلام ميشوند،ت عطيل نخواهد بود.

كودكان براساس نيازهاي خود احساسات متفاوتي را تجربه ميكنند و همين موضوع عامل بروز رفتارهاي متفاوت در كودكان است.ما در واحد قلهك با شناخت نيازها و احساسات كودكان، رفتار هاي آنها اعم از ناآرامي،نافرماني و... ميشناسيم و با تامين نياز آنها سعي در بهبود رفتار آنها ميكنيم.

كودكان در ساعت خروج خود از مهد، فقط به پدر و مادر خود كه مدير داخلي مهد با آنها آشنا است، تحويل داده ميشوند .

در صورتي كه شخصي غير از پدر و مادر درخواست تحويل گرفتن كودك را داشته باشد، فقط با شرايطي كه در ادامه ذكر ميشود انجام ميشود: 

آن فرد حتما از قبل توسط پدر و يا مادر به صورت حضوري به مهد معرفي شود.

پدر و يا مادر در آن روز بخصوص با مهد تماس بگيرند و اعلام كنند كه در آن روز فرد آشنا شده به مهد، كودك را تحويل ميگيرد. 
نام مدير: پانيذ خانه داني
گروه سني: ۲ تا ۶ سال
ساعت كاري: ۷ صبح تا ۵ عصر
 

براي كسب اطلاعات بيشتر درباره مهدكودك، كودكستان موفق در قلهك لطفا اينجا كليك كنيد


برچسب: بهترين مهدكودك بلوار فرحزادي، ليست بهترين مهدكودك ها در قلهك، ليست بهترين مهدكودك ها در سيدخندان، ليست بهترين مهدكودك ها در دروس، مهدكودك ها در هفت حوض، علم و صنعت، مهدكودك در ظفر شريعتي، مهدكودك در اقدسيه و حصار بوعلي، مهدكودك در الهيه، بهترين مهدكودك شيخ بهايي،بهترين مهدكودك هاي دو زبانه شهرك غرب،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ دى ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۴۶:۱۷ توسط:معصومه موضوع: نظرات (0)

موسسه مدرسه زندگي در قلهك، شريعتي

معرفي مهدكودك / موسسهفلسفه مهدكودك انسان گرايانه بر آموزش در دوران كودكي و اهميت رشد همه جانبه است. اين يك رويكرد كودك محور است كه بر رشد عاطفي، اجتماعي و شناختي كودكان تمركز دارد. هدف اصلي مهدكودك انسان گرا مدرسه زندگي ايجاد محيطي است كه پرورش دهنده، حمايت كننده و ارتقا دهنده كودكان باشد.

در يك مهدكودك انسان گرا، تمركز بر پيشرفت همه جانبه كودك مثل رشد عاطفي و اجتماعي است. مدرسه زندگي تاكيد بسياري بر ايجاد يك محيط غني از آموزش، مثبت و امني دارد كه در آن كودكان بتوانند آزادانه خود را بيان كنند، با سرعت خود ياد بگيرند و در فعاليت هايي شركت كنند كه به آنها علاقه دارد.

يكي از ويژگي هاي كليدي مهدكودك انسان گراي مدرسه زندگي، آموزش غير مستقيم از طريق بازي هست. بازي به عنوان يكي از اجزاي اساسي رشد كودك باعث تشويق و در نتيجه ياد گيري او مي شود. فعاليت هايي مانند نقاشي، طراحي، ساختن، قصه گويي و ... باعث ارتقاي خلاقيت، تخيل و همچنين مهارت هاي حل مسئله كودك مي شود.

يكي ديگر از جنبه هاي مهم مهدكودك انسان گراي مدرسه زندگي، تاكيد بر تشويق مثبت است. كودكان در اين مهدكودمك به خاطر تلاش ها و دستاوردهايشان مورد تشويق قرار مي گيرند كه اين خود افزايش افزايش عزت و اعتماد به نفس آنها مي شود. تشويق همچنين كودكان را تشويق مي كند كه چالش پذير باشند و فعاليت هاي جديد را امتحان كنند كه براي رشد و تكامل كلي آنها ضروري است.

مهدكودك هاي انسان گرا بصورت كلي تاكيد زيادي بر ايجاد حس اجتماعي دارد. كودكان تشويق مي شوند تا با هم كار كنند و از يكديگر حمايت كنند، كه اين خود به ارتقاي مهارت هاي اجتماعي مانند همدلي، احترام و همكاري منجر مي شود. اين حس اجتماعي همچنين به ايجاد يك محيط يادگيري مثبت و حمايتي براي همه كودكان منجر مي شود.

در نتيجه، مهدكودك انسان‌گرا رويكردي به آموزش دوران كودكي دارد كه بر رشد كلي كودكان تمركز دارد. آموزش در اين نوع مهدكودك ها بر اهميت يادگيري مبتني بر بازي، تقويت مثبت و ايجاد حس اجتماعي تأكيد مي كند. اين رويكرد به محيطي ايجاد مي كند كه در آن كودكان احساس امنيت، حمايت و ارزشمندي كنند و اين حس براي رشد همه جانبه كودكان ضروري است.
نام مدير: پونه عسگرخاني فراهاني
گروه سني: ۳ سال به بالا
ساعت كاري: ۸:۰۰ الي ۱۷:۰۰

براي كسب اطلاعات بيشتر درباره موسسه مدرسه زندگي در قلهك، شريعتي لطفا اينجا كليك كنيد


برچسب: بهترين مهدكودك بلوار فرحزادي، ليست بهترين مهدكودك ها در قلهك، ليست بهترين مهدكودك ها در سيدخندان، ليست بهترين مهدكودك ها در دروس، مهدكودك ها در هفت حوض، علم و صنعت، مهدكودك در ظفر شريعتي، مهدكودك در اقدسيه و حصار بوعلي، مهدكودك در الهيه، بهترين مهدكودك شيخ بهايي،بهترين مهدكودك هاي دو زبانه شهرك غرب،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ دى ۱۴۰۲ساعت: ۰۷:۵۶:۲۰ توسط:معصومه موضوع: نظرات (0)

مهدكودك رنگين كمان در زعفرانيه

معرفي مهدكودك / موسسهمهدكودك رنگين كمان در زعفرانيه يكي از ويژه ترين مهدكودك هاي اين محله كه پذيراي كودكان ۳ تا ۶ سال از ساعت ۸ تا ۱۶ است. در مهدكودك رنگين كمان هر روزه ۳ وعده غذايي، صبحانه، ميان وعده و ناهار در تنوع مناسب بصورت سالم سرو مي گردد. از آنجايي كه تمامي كادر آموزشي اين مركز با فيلتر هاي آموزشي و تربيتي مناسبي به گزين شده اند، اين تيم قادر به انجام جديد ترين متدهاي آموزشي با كودكان دلبند شما در محيطي امن و سرشار از تفريح و بازي است.

فضاي سر پوشيده مهدكودك رنگين كمان تقريبا ۷۰۰ متر همراه با زمين بازي، ورزش و ۳۰۰ متر حياط تجهيز شده است. يكي از نقاط قوت مهدكودك رنگين كمان حضور مستمر روانشناس در اين مهدكودك براي پيش برد اهداف آموزش و پرورش كودكان است. روانشناس با زير نظر گرفتن كودكان با برنامه هاي مدون سعي مي كنند در راستاي تقويت اعتماد به نفس كودكان، آموزش آن ها براي حل چالش هاي حال و آينده زندگي شان، شناخت و تعامل با حساساتي مثل استرس، اضطراب، خشم و روابط متقابل و ... است. نحوه برخورد مربيان ، پرسنل و مديريت مهد كودك با والدين و كودكان بسيار حائز اهميت مي باشد.

تمام آموزش ها در اين مهدكودك از قبل تدوين شده بصورت غير مستقيم و فقط از طريق بازي و كاملا كودك محور است و مربي در اين برنامه نقش تسهيل كننده دارد و تا حد ممكن مداخله گر نيست. از اهداف مجموعه رنگين كمان تقويت مهارت هاي زندگي، اجتماعي، شناختي، فيزيكي، عقلاني، عاطفي و شخصيتي كودكان مي باشد و ارزش هايي همانند صداقت، دوستي، استقلال، عطوفت و سازگاري با افراد ديگر به كودكان دلبندتان آموخته مي شود.

يكي از ويژگي هاي مهد كودك رنگين كمان اجراي برنامه هاي تفريحي، جشن هاي مفرح  و فعاليت هاي شاد مي باشد ، كه بخشي از فعاليت هاي مجموعه شامل :

اسكيت
ميني تنيس
نقاشي خلاق
خلاقيت
نمايش خلاق
كاردستي
موسيقي
 يوگا
سنگنوردي
كارگاه هاي مهارت زندگي (شامل آموزش علوم، رياضي، جغرافيا و رفتارهاي اجتماعي همگي به زبان انگليسي)
نام مديرخانم حسين زاده
گروه سني۸ الي ۱۶

براي كسب اطلاعات بيشتر درباره مهدكودك رنگين كمان در زعفرانيه لطفا اينجا كليك كنيد


برچسب: بهترين مهدكودك بلوار فرحزادي، ليست بهترين مهدكودك ها در قلهك، ليست بهترين مهدكودك ها در سيدخندان، ليست بهترين مهدكودك ها در دروس، مهدكودك ها در هفت حوض، علم و صنعت، مهدكودك در ظفر شريعتي، مهدكودك در اقدسيه و حصار بوعلي، مهدكودك در الهيه، بهترين مهدكودك شيخ بهايي،بهترين مهدكودك هاي دو زبانه شهرك غرب،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ دى ۱۴۰۲ساعت: ۰۷:۵۴:۱۸ توسط:معصومه موضوع: نظرات (0)

مزرعه كودكي دانادل در قيطريه

معرفي مهدكودك / موسسهفلسفه تأسيس مؤسسه/مهد كودك: ايجاد محيطي مناسب براي تربيت و آموزش كودكان از طريق هم‌سن‌هاي خود به منظور آمادگي آنها براي شركت در جوامع بزرگتر و توسعه خودكفايي.

كلاس‌هاي مزرعه كودكي دانادل در منطقه قيطريه

كارگاه آوازبازي: يك كارگاه سرشار از شادي و هيجان براي ارتقاء هوش كلامي، هوش موسيقيايي و هوش حسي حركتي، كه از اسباب‌وسايل موسيقي كودكان بهره مي‌برد و نه تنها با آواها، لحن‌ها و حركات آنها آشنا مي‌سازد، بلكه هماهنگي ذهن و بدن را ارتقاء مي‌بخشد و اعتماد به نفس و تمركز را در كودكان تقويت مي‌كند.

كارگاه اشياء ساختني: در اين كارگاه با بهره‌گيري از ابزارهايي مانند لگو و ديگر اسباب‌بازي‌هاي ساختني، بر روي تقويت هوش منطقي و تجسمي فضايي كودكان كار مي‌شود. داستان‌هاي مختلفي با مسائل متنوع مطرح مي‌شوند و كودكان با استفاده از ابزارهاي انتخابي خود بايد راه‌حل مناسبي براي مساله پيدا كنند.

كارگاه داستان‌سازي خلاق: يك كارگاه دلپذير كه در آن بچه‌ها خودشان داستان‌ها را ايجاد مي‌كنند. با استفاده از تصاويري كه در اختيار بچه‌ها قرار مي‌گيرد، داستان‌ها ساخته مي‌شوند يا بخشي از داستان به آنها تعريف مي‌شود و بچه‌ها داستان را ادامه مي‌دهند.

كارگاه بازي و هنر دست‌ساز: يك كارگاه پر از خلاقيت و شور كه با استفاده از ابزارهاي در دسترس براي تقويت خلاقيت، تخيل و حل مسائل كودكان طراحي شده است. در اين كارگاه، كودكان مهارت‌هاي تعمير و بازيافت اشياء را به خوبي ياد مي‌گيرند.

كارگاه نمايش عروسكي: يك كارگاه پر از زندگي و رنگ كه با هم‌بازيان كودكان تدارك ديده مي‌شود. داستان‌هاي مورد علاقه كودكان به صورت نمايشي اجرا مي‌شود و هر كودك نقش خود را ايفا مي‌كند. در اين كارگاه، به جز هوش كلامي زباني، هوش منطقي رياضي، تجسمي فضايي، حسي حركتي، مهارت‌هاي اخلاقي نيز به كودكان آموزش داده مي‌شود.
نام مدير: نسرين قرايي
ساعت كاري: از ساعت ۷:۳۰ الي ۱۷:۳۰
 

براي كسب اطلاعات بيشتر درباره مزرعه كودكي دانادل در قيطريه اينجا كليك كنيد


برچسب: بهترين مهدكودك بلوار فرحزادي، ليست بهترين مهدكودك ها در قلهك، ليست بهترين مهدكودك ها در سيدخندان، ليست بهترين مهدكودك ها در دروس، مهدكودك ها در هفت حوض، علم و صنعت، مهدكودك در ظفر شريعتي، مهدكودك در اقدسيه و حصار بوعلي، مهدكودك در الهيه، بهترين مهدكودك شيخ بهايي،بهترين مهدكودك هاي دو زبانه شهرك غرب،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ دى ۱۴۰۲ساعت: ۰۷:۵۰:۴۲ توسط:معصومه موضوع: نظرات (0)

موسسه خلاقيت انديشه كيان در جردن

معرفي مهدكودك / موسسهموسسه خلاقيت انديشه كيان بوسيله ي برگزاري كارگاه هايي كه آموزش محور نبوده و صرفا بر پژوهش تاكيد دارند، و با هدف كشف استعدادها و مهارت هاي كودكان، در راستاي شكوفايي و پرورش استعداد و هوش كودكان تلاش مي كند.

اين موسسه با انجام تست هاي روانشناسي و استعداديابي wta به صورت دوره اي، و دادن مدرك معتبر در پايان دوره، به شما كمك خواهد كرد تا بدون مشكل بتوانيد در ۱۲۰ كشور دنيا براي فرزند خود پذيرش بگيريد.

دوره هاي پژوهشي مختلفي در اين مركز برگزار مي شوند، از جمله:

دوره هاي عمومي، تخصصي، فوق تخصصي، دوره هاي پژوهشي فلش بوكها و كتب رسمي و انحصاري پروفسور كيان (پدر استعداديابي ايران)

موسسه خلاقيت انديشه كيان براي اولين بار در ايران، با تاكيد بر حفظ و پرورش روحيه ي پژوهشگري در كودكان، و با كمك متخصصين جهاني آزمون ها و دوره هاي استاندارد بين المللي برگزار كرده، از طريق آنها استعداد يا هوش برتر كودك (بين ۴ تا ۱۲ ساله) شما را شناسايي كرده، سپس به كمك دوره هاي مختلف علمي، هنري و تفريحي به روش پژوهشي زمينه ي شكوفايي آن استعداد را فراهم مي كند.

مهم ترين تفاوت موسسه خلاقيت كيان با ساير موسسات در اين است كه يك موسسه آموزشي نبوده، و در واقع يك موسسه پژوهشي است كه خدمات پژوهشي به فرزند شما ارائه مي كند. به اين معنا كه امكانات مختلفي در زمينه ي استعداد كودك در اختيار او قرار مي گيرد و كودك به شكل آزادانه و با روش آزمون و خطا تجربه كسب مي كند، تا سوال هايي در ذهنش ايجاد شود و به دنبال جواب بگردد.

بطور مثال اگر كودكي در زمينه ي ستاره شناسي علاقه و استعداد نشان مي دهد، آموزش نجوم به او داده نخواهد شد. بلكه ابزار ستاره شناسي از جمله تلسكوپ در اختيار او قرار مي گيرد و با تجربه ي شكست و پيروزي، سوال هايي برايش بوجود بيايد كه براي پاسخ دادن به آنها سراغ مربي يا منابع علمي برود.

كارگاه هنر و خلاقيت: در اين كارگاه پژوهش محور كودكان با استفاده از ابزارهاي گوناگون آثار هنري دلخواه خود مثل نقاشي، كاردستي، كلاژ و … را خلق مي كنند.

كارگاه زبان زرافه: زرافه ها نماد ارتباط بدون خشونت هستند. در اين كارگاه كودكان با احساسات مختلف مثل خشم و ترس و خجالت ،ناراحتي،خوشحالي، هيجان و ...مواجه شده و سعي مي كنند راهكارهاي مناسب براي ابراز و روبرو شدن با آنها را تجربه كنند.

كارگاه داستان هاي كهن: در اين كارگاه به شيوه هاي مختلف (نقاشي، قصه گويي، نمايش، كاردستي و…) كودكان با آثاري مثل شاهنامه، مثنوي معنوي،كليله و دمنه، قابوسنامه و ديگر آثار ادبيات كهن آشنا مي شوند و مهارت هاي كلامي و غيركلامي خود را بالا مي برند.

كارگاه لگو: اين كارگاه به بالا بردن مهارت حل مسئله در كودكان بسيار كمك مي كند.

كارگاه نجاري: آشنايي با چ.ب و خلق سازه هاي چوبي بسيار به حلاقيت كودكان كمك مي كند و براي آنان لذتبخش است. لمس طبيعت و همينطور افزايش دقا كار با ماهيچه هاي كوچك از مزاياي اين كارگاه است.

كارگاه دانايي: در اين كارگاه با شنيدن دانستي هاي جديد، درهاي جديدي در ذهن كودكان باز مي شود و پرشگري در كودكان تقويت مي شود.

كارگاه فلش بوك: فلش بوك كتابچه اي مي باشد كه به صورت ماهانه ارائه مي شود و شامل فعاليت هاي متنوع پژوهشي روزانه در محيط موسسه و خانه با متدهاي اسكوپ و تريز(خلاقيت شناسي) مي باشد با اين متد كودك وارد محيطي اشباع ميشود و به صورت مستقيم با افراد اشياء و حوادث ، ابزار ها و عقايد مختلف مواجه مي شود و شخصا آن هارا تجربه مي نمايد.

كارگاه آشپزي: اين كارگاه نيز با در اختيار گذاشتن توانايي خلق يك خوراكي و يك طعم از مواد اوليه مي تواند به خلاقيت كودك و كنجكاوي او بسيار افزوده كند.

كارگاه دانشمند كوچولو: در اين كارگاه آزمايش هاي مختلف و ساده اي در زمينه هاي شيمي، فيزيك و زيست انجام مي شود. فرآيند آزمايش كودك را با مراحل علمي يك پژوهش و تغيير ماهيت اشيا آشنا مي كند كه دري جديد بر شناخت پديده هاست.

كارگاه نمايش خلاق: در اين كارگاه خود كودكان در نمايش نقش فعال دارند و حس هاي مختلف آنان درگير شده، مهارت هاي حل مسئله را مي آموزند و همينطور مهارت هاي كلامي و اعتماد بنفس آنها افزايش مي يابد.

كارگاه شطرنج: بازي شطرنج به تقويت هوش رياضي، قدرت تفكر و حل مسئله و توانمند شدن نيم كره ي چپ كودكان كمك مي كند. 

كارگاه هاي ديگري نيز در مجموعه برگزار مي شوند از جمله :كارگاه سفال، كارگاه ورزش هاي مهارتي، كارگاه نجوم، كارگاه موسيقي كودكانه، كارگاه باغباني، كارگاه قرآن.
نام مديرازيتا نصيري (كشاورز)


براي كسب اطلاعات بيشتر درباره موسسه خلاقيت انديشه كيان در جردن اينجا كليك كنيد

 


برچسب: بهترين مهدكودك بلوار فرحزادي، ليست بهترين مهدكودك ها در قلهك، ليست بهترين مهدكودك ها در سيدخندان، ليست بهترين مهدكودك ها در دروس، مهدكودك ها در هفت حوض، علم و صنعت، مهدكودك در ظفر شريعتي، مهدكودك در اقدسيه و حصار بوعلي، مهدكودك در الهيه، بهترين مهدكودك شيخ بهايي،بهترين مهدكودك هاي دو زبانه شهرك غرب،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ دى ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۲۵:۱۷ توسط:معصومه موضوع: نظرات (0)